Kevés olyan sport van, ami nem terheli az ízületeket, ellenszere a hát és derékfájásnak.
Az úszás megmozgatja a testünk összes izmát, nyújtja az izmokat és megnöveli a tüdő kapacitását. A víz  leveszi az ízületekről a gravitáció terhét, így szinte súlytalanul tudjuk mozgatni magunkat.
Ha az úszást gyógyvizes fürdőzéssel egészítjük ki, még a vízben található ásványi anyagok jótékony hatását is élvezhetjük. Idősebb korban tehát mindenképpen tanácsos rendszeresen fürdőbe járni.

A polgári gyógyvíz

ásványi-anyag összetételénél fogva kifejezetten jótékony hatással van az ízületekre és a csontokra. Az úszás nem csak a szabadidő eltöltésére és az egészségünk megőrzésére kiválóan alkalmas. Új célokkal is megajándékoz a rendszeres úszás, hiszen van miért lelkesedni, ha valaki egy kicsit hosszabb távot vagy jobb időt tűz ki maga elé és el is éri azt.

A polgári strandon csoportos úszásórákra is lehet jelentkezni.


Sohasem késő elkezdeni! Kifejezetten az érettebb korcsoportnak szervezünk úszótanfolyamokat, amelyek biztos technikai alappal szolgálnak a későbbiekhez. A rendszeres csoportos úszásórák bármilyen életkorban megváltoztathatják az ember szemléletmódját. Ilyenkor a résztvevőknek nemcsak saját magukra kell figyelni, hanem egymásra is.



A medencében elengedhetetlen az együttműködés, a közös munka a
kitűzött célért, és a stratégiai gondolkodás – még ha csak annyiban is, hogy ki melyik sávban fog úszni, milyen követési távolságot tartva a másik mögött. Az uszodának is megvannak a jellegzetes közlekedési szabályai. Jobbra tartunk körben haladunk úgy hogy a kötél a jobb vállunkhoz közelebb van, így a szembejövő mindig kényelmesen el tud haladni mellettünk a pályán. Ahogy az úszóedzéseken is láthatjuk.

Érdemes beszerezni kényelmes úszósapkát a hosszú hajú vendégeknek, és úszószemüveget, mert így mindent látunk, nem megy a szemünkbe a víz. A biztonságérzet bátrabbá és ügyesebbé tesz minket gyakorlás közben. Akinek érzékeny a füle, már erre is lehet kapni úszáshoz kifejlesztett fülvédő dugókat. Így minden adott hogy jól szórakozzunk!

Akár már heti egy foglalkozással csillapítani lehet a „magányos időskor” érzetét.
Az úszás az egyetlen olyan sport, amelyik képes csökkenteni az idősebb korosztály számára az egyik fő kockázatnak számító elesések veszélyét. Az egyensúlyérzéket és a mozgáskoordinációt is javítja, erősíti az izmokat, növeli a végtagok mozgástartományát.

A rendszeresen úszók általánosan stabilabb testtartásnak örülhetnek, mint a többiek. A vízben végzett mozgás jelentősen kisebb terhet ró az ízületekre, mint a szárazföldi. Így azok, akik vállalkoznak az úszásra, a sérülésveszély minimálisra csökkentése mellett tehetik erősebbé és egészségesebbé a sajgó vagy gyengélkedő ízületeiket.

A kornak, az egészségi állapotnak, az edzettségnek megfelelően kell elkezdeni az úszást. Melegítsünk be kellőképpen, de figyeljünk, hogy ehhez olyan mozdulatokat válasszunk, amelyek nem terhelnek rá az egyébként is sérülékeny vagy fájós ízületeinkre. Ha megtehetjük, hetente 5 alkalommal járjunk el úszni és közepes intenzitású edzést tartsunk. 

Szerző: Srychy

Hasonló Cikkek