A lakóautó ezt a kettőt egyesíti!
A ’90-es évek elején az autók mögé aggatott lakókocsik élveztek előnyt a Balatonra járó német turisták körében. Nem véletlenül említem a németeket, hiszen a lakóautózás fogalma is ezen a területen öltött testet 20-25 évvel ezelőtt, innen indult a körturizmus, ami magával rántotta a hollandokat, franciákat, olaszokat, ezáltal ők is bekapcsolódtak a nagyüzemi gyártásba, forgalmazásba.
A nagy lakóautó-gyártók elsősorban a régi lakókocsikat készítő cégekből váltak ki, mint például a Hymer, Dethleffs, Tabbert, Knaus, LMC, Rapido, Pőssl, Mobilvetta, vagy akár Szlovéniában az ADRIA. Ezeket a márkákat követték még sokan mások, aminek köszönhetően közel 40 gyár készít lakóautókat manapság Európa-szerte.
A lakóautók abszolút többsége személyautóként – azaz 3,5 tonna össztömeg alatt –
nyilvántartott, az azokra érvényes KRESZ-szabályok szerint közlekedő, mozgó mobilház, a mozgás teljes szabadságával. A megállást követően pedig egy jól felszerelt nyaraló, amely képes annak teljes komfortját nyújtani.
A lakóautózás egy életforma!
Ez egy olyan szabadidős tevékenységi forma, amely által hosszabb időre kimozdulhatsz megszokott városodból, országodból. A lakhatásra kialakított belső tér és könnyű mozgathatóságnak hála olyan tájakon barangolhatsz, pihenhetsz meg, ami más közlekedési és lakhatási formával szinte lehetetlen lenne. A lakóautózás egy életforma! A lakóautózás a korlátlan, nem helyhez kötött szabadságról, a természet közelségéről, annak szeretetéről szól.
A legtöbb sofőr Magyarországon „B” kategóriás jogosítvánnyal rendelkezik, amivel itthon a 3,5 tonna össztömegű, középkategóriás lakóautók vezethetők. A lakóautó relatíve egyszerűbb közlekedést biztosít, mint a lakókocsi, hiszen a lakóautó:
- személygépkocsinak minősül
- előzni is könnyebb vele
- az elindulás egyszerűbb lakóautóval
- kisebb a szerelvény mérete
A lakókocsi azoknak lehet ideális, akik rendszeresen több napot töltenek el egy helyen, ők szinte kötelező jelleggel beállnak egy kempingbe, leakasztják a vontatmányt majd az autóval járják be a környéket.


Közvetlen átjárás a kemping és a fürdő közt
A lakóautók magyarországi számát nehéz megbecsülni. A 20 éves Magyar Lakóautó klub jelenleg több, mint 4500 főt számlál. Ha ezt elosztjuk kettővel (házaspáronként) még akkor is több, mint 2000 lakóautó van Magyarországon. A lakókocsik számát (amit vontatni kell) még nehezebb megbecsülni, de vélhetőleg magasabb a lakóautókhoz viszonyítva.
Magyarországon kevés olyan gyógyfürdő van ahová a lakóautósok, lakókocsisok beállhatnak. Számtalan kemping épült a fürdők szomszédságába, de a lakókocsisok főleg azt preferálják, ahol közvetlen átjárás van a kemping és a fürdő közt.
A lakóautós igényeket nehéz megérteni.
A tapasztalat az, hogy hiába van a kemping a fürdő mellett, már az kizáró ok, hogy át kell menni az utca túloldalára. Kiemelkedő minőségű fürdőszolgáltatás kell ahhoz, hogy ezt megtegyék a lakóautósok. (Pl. Hajdúszoboszló ilyen, de nem mindenki szereti a nagy nyüzsgést.). A közvetlen átjárás már kedvező, de a fürdővel egybeépített kempinget kedvelik leginkább, amiből kevés található az országban..
A Polgár városi fürdő, a lakóautósok kedvence lehet
Felismerve ezt és a Polgári fürdő adottságait jött az ötlet, hogy belső parkolót biztosítunk a lakóautóval és lakókocsival érkező vendégeknek. A Polgári strand és gyógyfürdő kialakított egy lakóautós kempinget a fürdő területén. Szerviz ponttal, konyhával, mosókonyhával.
Létrehoztunk egy 60 m2-es fűthető közösségi helységet, hogy a téli morcosabb időben is lehessen bulizni. Így számos nívós találkozót tudunk biztosítani a lakóautóval pihenő közösségnek.
A tó területén sporthorgászat, kajakozás, az angolkertben bográcsozás várja a vendégeket. Nagyobb rendezvények alkalmával éjszakai zenés fürdőzésre (medencediszkó) van lehetőség.
A modern EU szabványos játszótéren a legkisebbek is jól szórakoznak. Az idősebb korosztály a gyógyvízben pihenhet, regenerálódhat, és élvezheti az angolkert nyújtotta csendet, és a természet nyújtotta pihenést.
(Srychy)
Forrás: (Nagy Miklós Nagypapa/ alapjárat.hu)